GRUDZIEŃ 2019
LISTOPAD 2019
Zbliża się
koniec roku, a tym samym zakończenie i podsumowanie prowadzonych
w naszej szkole projektów.
Jury wybiera najlepszy film zachęcający do przeczytania jednej z nowych książek. Filmy
przygotowali uczniowie klas VII A i VII B, a najciekawsze z nich można obejrzeć klikając poniżej:
Uczniowie klas VIII piszą recenzje (niektóre z nich przeczytać można na tej stronie w zakładce Recenzje: Dla uczniów), a w klasach V nadal śpiewa się rapsy o nowych książkach. Klasy VI krążą w świecie fantasy, natomiast uczniowie klasy IV zastanawiają się, co najpierw: książka czy film?
Uczniowie klas VIII piszą recenzje (niektóre z nich przeczytać można na tej stronie w zakładce Recenzje: Dla uczniów), a w klasach V nadal śpiewa się rapsy o nowych książkach. Klasy VI krążą w świecie fantasy, natomiast uczniowie klasy IV zastanawiają się, co najpierw: książka czy film?
Do tej pory już
połowa uczniów naszej szkoły wypożyczyła książki z nowego księgozbioru,
utworzonego w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa. Biblioteka
czeka również na tę drugą połowę - ZAPRASZAMY!
LISTOPAD 2019
Nasi uczniowie chętnie korzystają z nowego księgozbioru
i głosują w Pojedynku książek na ulubione
tytuły. W listopadowym konkursie internetowym sprawdzana jest wiedza
na temat nowych książek (Jaka to
postać?). Klasa III zajmuje się tematem Misia w literaturze, a klasy V rapują o książkach. W listopadzie kończymy też nagrywanie filmów zachęcających
do przeczytania konkretnych książek z nowego księgozbioru
(klasy VII).
PAŹDZIERNIK 2019
Wszystkie nowe książki zostały już wprowadzone do księgozbioru biblioteki. Nasi uczniowie wypożyczają nowości i biorą udział w Pojedynku książek, głosując na ulubione tytuły. Klasy VII pracują nad scenariuszem filmów o wybranych lekturach, klasy I rysują proponowane zakończenia czytanych im przez nauczyciela książek (Lolek Adama Wardaka i Bazylia oraz Pudełko pełne kotów Barbary Gawryluk), a klasy II przygotowują zakładki do ulubionych książek.
WRZESIEŃ 2019
Książki już wypakowane. Stopniowo zostają wprowadzane do księgozbioru, a uczniowie już wybierają, które książki po wprowadzeniu wkrótce wypożyczą. W klasach rozpoczynamy realizacje zaplanowanych projektów związanych z nowymi książkami.
CZERWIEC 2019
2 czerwca uczniowie, rodzice i nauczyciele otrzymali linki do zaktualizowanej listy zakupowej, uwzględniającej propozycje przesłane w ankietach.
Kupujemy książki!
W nowym roku szkolnym na półkach naszej biblioteki pojawi się ponad 750 nowych, pachnących farbą drukarską książek!!!
MAJ 2019
Wstępna lista książek już przygotowana. W ankietach internetowych uczniowie, rodzice i nauczyciele opiniują listę i zgłaszają dalsze propozycje.
We współpracy z Biblioteką Pedagogiczną przygotowaliśmy dla rodziców prelekcję na temat wpływu czytelnictwa na rozwój dzieci i młodzieży.
W klasach 8 i 3 gim. odbywają się lekcje realizujące zaplanowane działania (temat: polskie reportaże). Efekty pracy uczniów można zobaczyć w prezentacji przygotowanej przez uczennicę klasy 3GA. Prezentacja dostępna pod linkiem: Reportaż i polscy reporterzy
Wkrótce opublikowana zostanie ostateczna lista zakupowa książek, uwzględniająca zgłoszone propozycje i dostępność książek na rynku.
KWIECIEŃ 2019
Przygotowujemy książkową listę zakupową, zbierane są propozycje uczniów, rodziców i nauczycieli.
MARZEC 2019
Znaleźliśmy się na liście szkół, którym udzielono wsparcie finansowe!!!
Zorganizowaliśmy Dzień Czytania Tolkiena.
Kontynuujemy szkolną ligę czytelnictwa, która ruszyła w styczniu tego roku.
PAŹDZIERNIK 2018
W roku szkolnym 2018/2019 nasza szkoła złożyła wniosek w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa. O naszych działaniach w tym programie już wkrótce. Na razie ogólne informacje o jego założeniach. Informacje te pochodzą ze strony Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego
(http://www.mkidn.gov.pl/pages/strona-glowna/finansowanie-i-mecenat/narodowy-program-rozwoju-czytelnictwa.php)
Narodowy
Program Rozwoju Czytelnictwa jest uchwalonym przez Radę Ministrów programem
wieloletnim na lata 2016-2020, w celu poprawy stanu czytelnictwa w Polsce
poprzez wzmacnianie roli bibliotek publicznych, szkolnych i pedagogicznych
jako lokalnych ośrodków życia społecznego stanowiących centrum dostępu do
kultury i wiedzy. Cel ten realizowany będzie przez finansowe wsparcie
modernizacji, budowy lub przebudowy placówek bibliotecznych w mniejszych
miejscowościach, oraz bieżące uzupełnianie zbiorów bibliotek publicznych
i szkolnych o nowości wydawnicze.
Program
składa się z 3 priorytetów, które realizuje MKiDN za pośrednictwem
Biblioteki Narodowej i Instytutu Książki oraz MEN.
Priorytet 3 – Rozwijanie
zainteresowań uczniów poprzez promowanie i wspieranie rozwoju czytelnictwa
wśród dzieci i młodzieży, w tym zakup nowości wydawniczych
Celem priorytetu
jest wzmocnienie zainteresowań i aktywności czytelniczej uczniów przez
wspieranie organów prowadzących szkoły podstawowe, gimnazja i szkoły
ponadgimnazjalne dla dzieci i młodzieży, szkoły artystyczne realizujące
kształcenie ogólne, a także szkoły, zespoły szkół i szkolne punkty
konsultacyjne przy przedstawicielstwach dyplomatycznych, urzędach konsularnych
i przedstawicielstwach wojskowych Rzeczypospolitej Polskiej oraz
biblioteki pedagogiczne w podejmowaniu przedsięwzięć w obszarze rozwijania
zainteresowań uczniów przez promowanie i wspieranie rozwoju czytelnictwa.